077-8042619 |רוטשילד 55, ראשון לציון

03-6953947 | הברזל 11, תל אביב

7 דרכים לשמירה על שיניים לבנות ובריאות

יש המון דרכים שונות לשמירה על שיניים לבנות ובריאות ואפילו לא צריך להשקיע יותר מדי זמן או כסף על מנת ליישם אותן. הנה 8 דוגמאות:

  1. החלפת הרגלי התזונה

הדרך הכי טובה לשמור על שיניים לבנות ובריאות בכלל לא קשורה לצחצוח, למשחת שיניים או להיגיינה. כאן מדובר על שינויים בהרגלי התזונה שאמורים לעלות בקנה אחד עם ההנחיות וההוראות של אנשי מקצוע. בפועל, יש מזונות שמשנים את צבע השיניים ועלולים לגרום הכתמה וכל מה שצריך לעשות הוא להוציא אותם מהתפריט.

מומלץ כבר עכשיו לוותר על מיצים, יין, קפה או תה או לכל הפחות לצמצם את צריכתם. אם רוצים לשמור על שיניים לבנות, צריך לצחצח אותם אחרי כל ארוחה של מאכלים כאלה ולהתייעץ עם רופא שיניים בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

הלבנת שיניים ביתית
  1. צחצוח שיניים ארוך יותר

צחצוח שיניים של שתי דקות לפחות עושה פלאים ליכולת שלכם להשיג את המראה המבריק והלבן. הטעות הנפוצה היא לחשוב שכל צחצוח מספיק על מנת לנקות את השיניים, בעוד בפועל נדרשת עבודה יסודית בחלל הפה.

מומלץ לכוון שעות לשתי דקות ולהקדיש את מלוא הזמן לצחצוח יסודי של שיניים מקדימה, מאחורה, למעלה ולמטה. ככל שתצברו יותר ניסיון כך תלמדו מתי עבר מספיק זמן גם בלי לכוון שעון, אז אין סיבה לדאגה.

  1. התאמת המברשת לסוג השיניים והחניכיים

מברשת שיניים היא הכלי העיקרי שבו אתם ככל הנראה משתמשים על מנת לשמור על שיניים לבנות ועל חניכיים בריאות. מצד שני, יכול להיות שהמברשת שיש לכם במקלחת לא מתאימה למצב השיניים או החניכיים. הפתרון הוא להתאים את המברשת למה שהשיניים שלכם באמת צריכות ולא לשכוח לצחצח אותן בעדינות.

הכי נוח להתאים את המברשת לסוג השיניים והחניכיים לפי דרגת הקושי הנדרשת. אם לא בטוחים באיזו דרגת קושי כדאי להשתמש, אפשר גם בהקשר הזה להתייעץ עם אנשי מקצוע ורופאי שיניים בעלי ניסיון מוכח.

הלבנת שיניים
  1. שימוש במי פה

מי פה הם דרך יעילה מאוד לנקות את השיניים ולהבריק אותן לכל אורך שעות היום. אתם יכולים לקחת איתכם מי פה למשרד ולהשתמש בהם אחרי ארוחת צהריים, או להכניס אותם לשגרת ההיגיינה הקבועה כל בוקר וערב לאחר הצחצוח. הכי חשוב שמי הפה יתאימו לשיניים שלכם ושתתרגלו לנצל את היתרונות שלהם.

בנוסף, מומלץ למצוא מי פה ללא אלכוהול כדי למנוע ייבוש של רקמות פנים הפה או חשיפה לחיידקים אחרים. את מי הפה אפשר לקנות בכל רשתות השיווק או לפי המלצות של רופא השיניים שמטפל בכם.

  1. שתיית מים

שתייה של 10-15 כוסות מים ביום היא תנאי לאיכות חיים. נסו להחליף משקאות מתוקים ומיצים במים טעימים ומצאו את הטמפרטורה שתעודד אתכם לשתות אותם. שתיית מים חשובה לבריאות השן וחלל הפה, היא תתרום למראה האסתטי של הפנים ובעזרתם תוכלו גם למנוע קמטים והופעת פצעים.

מומלץ לשתות מים כל שעות היום ולהגביר את קצב הצריכה בתקופת הקיץ. אם אתם עובדים במקום פתוח, נצלו את ההזדמנות כדי לחבוש כובע ואל תשכחו ליזום הפסקות מסודרות לשתיית מים בטמפרטורה המועדפת.

  1. הפחתת סוכר

גם ההמלצה להפחית את צריכת הסוכר רלוונטית עבור הלבנת שיניים. אם אתם רוצים שיניים לבנות, אין שום סיבה לסכן אותם עם סוכרים שגורמים להופעת חיידקים ובעיות מיותרות. הראו לילדים דוגמא אישית בעזרת הפחתת סוכר ובנו תפריט שמתאים לכם.

הפחתת סוכר היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב. כל שנדרש הוא לאמץ הרגלים חדשים ולעשות זאת באופן שעולה בקנה אחד עם אורח החיים.

ציפוי שיניים במרפאתה של ד"ר מאיה בן צבי
  1. בקרו אצל רופא שיניים

שמירה על שיניים לבנות משפרת את תחושת הביטחון והדימוי העצמי. במקביל, שיניים לבנות הן אינדיקציה לבריאות החניכיים וחלל הפה ולהיגיינה ברמה גבוהה.

כתוצאה מכך, גברים ונשים בכל גיל צריכים לדאוג שהשיניים שלהם יהיו כמה שיותר לבנות ובריאות בעזרת ביקור תקופתי אצל הרופא והיצמדות להנחיותיו.

לכל המידע אודות ציפוי שיניים לחיוך הוליוודי מושלם >> לחצו כאן

למידע כללי אודות אסתטיקה דנטלית >> לחצו כאן

דילוג לתוכן