077-8042619 |רוטשילד 55, ראשון לציון

03-6953947 | הברזל 11, תל אביב

ציפוי שיניים לומינירס מול ציפוי שיניים למינייט

מהו ציפוי שיניים? מהן השיטות הנפוצות לציפוי שיניים ומהם ההבדלים ביניהם? כל מה שחשוב וצריך לדעת על ציפוי שיניים לומינירס מול ציפוי שיניים למינייט בכתבה שלפניכם.

ציפוי שיניים הינה פעולה מקצועית המיושמת במסגרת טיפולי אסתטיקה דנטלית המהווה המשך ישיר לטיפולי שיניים כאלו ואחרים במסגרתם נדרש מענה אסתטי למראה השיניים המטופלות, כאשר ברוב המקרים מדובר בשיניים שעבור טיפול שיקומי כזה או אחר. ברוב המקרים, טיפולי ציפוי שיניים נועדו לתת מענה אסתטי לטיפולי יישור שיניים, טיפולי השלמת שן שבורה וטיפולים שיניים שונים הנדרשים לצרכי עיצוב צורת השן מחדש. כמו כן, ציפוי שיניים מהווה פתרון אסתטי לבעיית רווחים בין השיניים, כאשר הליך הציפוי מיועד לצרכי סגירה ו/או צמצום של הרווח המופיע בין השיניים. מעבר לכך, טיפולי ציפוי שיניים מיועדים לצרכי הסרת כתמים (פיגמנטציה) מהשיניים ובמקרים בהם הפציינט עובר תהליך של הלבנת שיניים.

לפני ואחרי
ציפוי שיניים מושלם
ציפוי שיניים מאת ד"ר מאיה בן צבי
המלצה
ציפוי שיניים לחיוך הוליוודי

קצת על ציפוי למינייט מול ציפוי לומינירס

כאשר מדברים על טיפולי ציפוי שיניים, מדברים למעשה על שתי שיטות טיפול נפוצות, האחת ידועה בשם: ציפוי שיניים למינייט, והשנייה: ציפוי שיניים לומירנס, על כל אחת מהשיטות וההבדלים ביניהן בשורות שלפניכם:

ציפוי שיניים למינייט – ציפוי זה הפך בשנים האחרונות לשיטת ציפוי נפוצה בענף האסתטיקה הדנטלית, כאשר ויותר ויותר רופאי שיניים ממליצים למטופליהם לעבור ציפוי שיניים מסוג למינייט, וזאת לנוכח העובדה שציפוי מסוג זה נחשב לעמיד בפני הכתמה של השיניים ולמעשה מאפשר למטופלים ליהנות ממראה טבעי של השיניים לאורך שנים רבות. ציפוי מסוג למינייט מיוצר למעשה מחרסינה העוברת תהליך של דחיסה ושריפה בחום גבוה, כאשר תהליך השריפה גורם לציפוי להוות חומר גלם חזק ועמיד לציפוי השיניים. היתרונות הנלווים לציפוי שיניים מסוג למינייט כוללים בין היתר: עמידות בפני כתמים, הגוון של הציפוי נותר אחיד לזמן ממושך יותר, קיימת אפשרות לבחירת הגוון המדויק בהתאם לגוון של השיניים הטבעיות הסמוכות לשן המצופה. מנגד, ישנם מספר חסרונות לשיטת ציפוי מסוג למינייט כגון: נדרשת פעולת השחזה ושיוף של קדמת השן לצורך הדבקת הציפוי, וכמו כן, מדובר בטיפול ציפוי בעלות גבוהה יחסית לכתרים רגילים.

ציפוי שיניים לומינרס – ציפוי מסוג לומינרס, בדומה לציפוי מסוג למינייט הינו ציפוי העשוי מחרסינה, כאשר גם כאן, החרסינה עוברת תהליך של שריפה בחום גבוה המקנה לחומר הציפוי יכולות עמידות לאורך שנים. יחד עם זאת, חשוב לציין שציפוי זה הינו דק יותר מציפוי מסוג למינייט, כאשר עובי הציפוי הינו כ-0.2 מ"מ בלבד. היתרון הבולט של ציפוי מסוג לומינרס נובע מהעבודה שבציפוי זה לא נדרשת פעולת השחזה או שיוף של השן הקיימת, ולכן, ציפוי שיניים באמצעות לומינרס, מיושם במסגרת טיפולית קצרה ללא כל צורך בהרדמה. מנגד, העובי הדק של הציפוי גורם לכך שציפוי זה אינו מותאם לכל מטופל, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שעוביו הדק של הציפוי למעשה משקף יותר את הגוון של השן המצויה מתחת לציפוי, ולכן, הוא אינו מתאים למטופלים המתמודדים עם כתמים וגוון ירוד של השיניים ביחס לצבע הטבעי.

ציפוי שיניים לחיוך הוליוודי
ציפוי אסתטי לשיניים
ציפויים לשיניים לפני ואחרי
ציפויי שיניים לפני ואחרי
המלצה

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים בציפוי מסוג למינייט או ציפוי לומינרס?

הבחירה בין סוג הציפוי, חייבת להיעשות בהתאם למצב הגוון של השיניים הטבעיות המיועדות לציפוי, כאשר ברוב המקרים, הנטייה היא לבחור בציפוי מסוג למינייט הכולל בתוכו את כל היתרונות המאפשרים גם ציפוי של כתמים וגם בחירה של הגוון המותאם ביותר לגוון של השיניים הטבעיות האחרות. יחד עם זאת, הצורך בשיוף והשחזת השיניים במסגרת ציפוי למינייט, גורם למטופלים רבים להירתע מכך ולבחור בציפוי מסוג לומינרס.

אולי יעניין אתכם גם: אסתטיקה דנטלית

דילוג לתוכן