077-8042619 |רוטשילד 55, ראשון לציון

03-6953947 | הברזל 11, תל אביב

הלבנת שיניים המדריך השלם

החיים המודרניים מאפשרים לנו להשקיע בעצמנו. שמירה על בריאות השיניים וכן על אסתטיקה דנטלית הינה דבר חשוב, אך גם טיפוח השיניים יכול לגרום לנו להרגיש טוב. אם החלטתם להלבין את השיניים, רגע לפני התחלת התהליך כדאי להגיע למרפאת שיניים על לבצע הלבנת שינים בצורה נכונה. כתוצאה מעישון, שתיית קפה או תה השן נצבע בצבעים שונים למשל חום או אפור. הלבנת שיניים יכולה לשפר את מראה השיניים ולשפר את הופעת הכתמים.
לפני שאתם מחליטים להלבין את השיניים, מומלץ להיבדק אצל רופא שיניים, על מנת לבדוק את בריאות רקמות הפה. אם אתם סובלים מעששת או מסתימות דולפות, יש צורך לבצע טיפול ממוקד ורק לאחר מכן להתחיל בהלבנה, זאת כדי להגן על השיניים מפני פגיעה. יש חשיבות רבה לביצוע תהליך הלבנת שיניים אצל רופא שיניים על מנת להקטין את הפגיעה ברקמות השן. רופא השיניים יבדוק האם הכול בסדר והאם אתם יכולים להתחיל בהלבנה.

הלבנת שיניים – כל השיטות

טיפולי הלבנת שיניים הם למעשה הגדרה כוללת למספר שיטות טיפוליות המיועדות לצרכי השבת הלובן הטבעי של השיניים. טיפולים אלו הינם חיוניים במקרים בהם השיניים מצהיבות מסיבות כאלו ואחרות, הכוללות בין היתר: צריכת יתר של מוצרי טבק וניקוטין, צריכת יתר של קפה/תה ומשקאות תוססים, שינויים בגוון השיניים הנובע כתוצאה מהצטברותם של חיידקים ומשקעים שונים אשר חדרו לתוך השן, סיבות גנטיות וסיבות הקשורות לגיל הכרונולוגי של כל אחד ואחת מאיתנו.

בין השיטות הנפוצות כיום לטיפולי הלבנת שיניים תוכלו למצוא:

•טיפולי הלבנה באמצעות סד הלבנה

שיטה זו ידועה גם בשם "הלבנת שיניים ביתית" וזאת מכיוון שרוב ההליך הטיפולי מיושם באופן עצמאי על ידי המטופל. בשיטה זו יוצרים למעשה סד הלבנה המותאם באופן אישי לתבנית שיניו של כל מטופל, כאשר על גבי סד ההלבנה, המטופל נדרש למורח ג'ל ייעודי המסופק לו על ידי הרופא המטפל. את הג'ל, המטופל נדרש למרוח על גבי הסד אותו הוא ירכיב על שיניו למשך מספר שעות במהלך היום או הלילה. הג'ל הייעודי הנמרח על ידי המטופל על גבי הסד, הוא למעשה חומר מלבין שמידת ריכוזו נקבעת על ידי הרופא המטפל ובהתאם לצבעי שיניו של המטופל. תוצאותיה של השיטה הטיפולית הביתית אינן ניכרות באופן מיידי ולוקח בממוצע כשבוע ימים עד שניתן להבחין בשינוי גוון השיניים והלבנתן.

•טיפולי הלבנת שיניים באמצעות קרן אור לד

שיטה טיפולית זו היא למעשה שיטת הלבנה מתקדמת אשר נועדה להחליף את שיטת ההלבנה באמצעות טיפולי לייזר. בשיטה זו ההלבנה מתבצעת באמצעות אלומת קרן אור (לד) ממוקדת המופנית לשיניו של המטופל במשך כשעה לערך, כאשר על השיניים עצמן נמרח חומר מלבין ייעודי. אלומת האור המכוונת לשיניו של המטופל מזרזת למעשה את החדרת החומר המלבין לתוך השן ולמעשה מקצרת תהליכים אשר יושמו בשיטות מסורתיות יותר במסגרת טיפולי הלבנת שיניים. היקף הטיפול בשיטה זו הינו כשעה כאשר ברוב המקרים השעה מפוצלת מראש למספר טיפולים (כל טיפול אורך בממוצע בין 15 ל-20 דקות). בתחילת הטיפול, הרופא המטפל דואג למרוח חומרי הגנה ייעודים על גבי החניכיים וחלקי הפנים הנחשפים לאלומת האור ורק לאחר ספיחת החומרים מתחיל הטיפול ואלומת האור מכוונת לשיניו של המטופל.

•טיפולי הלבנת שיניים בלייזר

בדומה לשיטת הלבנה באמצעות אלומת אור לד, גם טיפולי הלבנת שיניים בלייזר מבוססים על הפניית מקור אור לשיניו של המטופל, כאשר שיניו נמרחו בחומר מלבין ייעודי. שיטה טיפולית זו החלה להיות מיושמת בתחילת שנות האלפיים והיא נחשבה לאורך שנים רבות (עד להגעתה של השיטה באמצעות קרן אור לד) לשיטה המתקדמת ביותר לטיפולי הלבנת שיניים. בדומה לשיטת אלומת קרן אור-לד, גם שיטת הלבנה בלייזר מיושמת במספר טיפולים קצרים של 15 עד 20 דקות.
כיצד לבחור את השיטה הטיפולית המומלצת ביותר עבורכם?
לצד השיטות המופיעות לעיל, קיימות שיטות הלבנה נוספות המיושמות במסגרת טיפולי הלבנת שיניים, כאשר ברוב הטיפולים נעשה שימוש בחומר מלבין ייעודי הנמרח על גבי שיניו של המטופל. התאמתה של השיטה הטיפולית המומלצת ביותר נקבעת על ידי הרופא המטפל וזאת בהתאם למצב בריאותן של השיניים בחלל הפה של המטופל ובהתאם לצבען של השיניים.

טיפולי הלבנת שיניים – מה חשוב לדעת ?

טיפולי הלבנה מומלצים לכל אחד ואחת מביניכם המתמודד עם שינוי בגוון הטבעי של שיניו וזאת במידה ושיניכם בריאות. חשוב לזכור שכל טיפול הלבנת שיניים בתל אביב או בכל עיר אחרת, חייב להיעשות על ידי רופא העוסק ומתמחה בנושא וזאת על מנת להימנע ממקרים בהם חומרי ההלבנה בהם נעשה שימוש יפגעו ברקמות השן.
למרות שמדובר בתהליך שאינו כרוך בהרדמה, והעובדה כי הלבנת שיניים לא כוללת סיכונים, ישנם מועמדים שלא מומלץ להם לעבור את התהליך. למשל צעירים מתחת לגיל 16, לא צריכים הלבנת שיניים היות ובשלב זה מוך השן עדיין נמצא בתהליכי התפתחות והלבנת שיניים יכולה לפגוע בשן.

אולי יעניין אתכם גם: ציפוי לשיניים

הלבנת שיניים ביתית? כך תעשו זאת נכון

תחזוקה וטיפוח של שיניים הוא משהו שמשותף לכל אחד ואחד מאיתנו. אנחנו מצחצחים שיניים והולכים לרופא שיניים (בפחד גדול) בגלל שאנחנו רוצים שיניים נקיות ולבנות עד כמה שניתן, שיאפשרו חיוך מרשים וימנעו ריח רע. עם זאת, לשיניים יש בלאי שנוצר בגלל כל מה שאנחנו אוכלים, ועם הזמן הן יהפכו צהובות, גם אם מצבן טוב והן יעברו טיפולי ניקוי אבן. רוב האנשים מוותרים, אך יש אפשרות, שהיא לא כל כך קשה, להחזיר לשיניים את צבען הלבן והיפה.
שיניים לבנות הן מאוד מרשימות, הן משדרגות את החיוך והן למעשה הופכות את כל הפנים למוארות יותר. החשיבה הרווחת היא שהלבנת שיניים זה תהליך דנטלי ארוך, יקר ולא משתלם, אך ההיפך הוא הנכון. כיום, ניתן לבצע הלבנת שיניים ביתית במגוון רחב של שיטות, חלקן הן מקצועיות, עם חומרים ייעודיים ומומלצים על ידי רופאי השיניים, וחלקן נכנסות לקטגוריה של "תרופות סבתא", אך בהחלט יכולות לעשות את העבודה.
השיטה הנכונה והמומלצת ביותר לביצוע הלבנת שיניים ביתית היא כמובן באמצעות ג'ל הלבנה. במרפאת השיניים, הרופאים יכולים לייצר קשתיות מותאמות אישית שמלאות בג'ל הלבנה ייעודי. בעזרת שימוש של שעתיים עד שלוש ביום במשך כשבוע, תוכלו לקבל שיניים לבנות ומושלמות. התהליך הזה הוא תהליך ביתי וזול יחסית, והוא משמש כאלטרנטיבה לטיפול מהיר יותר, בשיטה דומה, במרפאות השיניים.

אולי יעניין אתכם גם: אסתטיקה דנטלית

טיפול מקצועי או תרופות סבתא

"תרופות הסבתא" שולחות אותנו למחשבות על מרקים ועל עשבים שונים שאמורים לגרום לנו להרגיש טוב, ולעיתים, הן כוללות דברים שנראים לנו מאוד מוזרים. עם זאת, יש שיטות שונות, ואולי מעט מוזרות, שגם כן עוזרות בהלבנת שיניים. שיטה נפוצה היא באמצעות סודה לשתייה, כאשר ניתן למהול אותה מעט במים ולטבול בה את מברשת השיניים שלכם. סודה לשתייה שוחקת מעט את השכבה החיצונית של השיניים, אך הנזק הוא יחסית קטן אל מול התועלת. גם מיץ לימון עושה פחות או יותר את אותו אפקט, אך הנזק לשיניים הוא גדול יותר עקב החומציות של הלימון.
שיטת השימוש במי מלח היא גם שיטה נפוצה מאוד בגלל שהיא מאוד זולה. ההשפעה של מי המלח על השיניים היא דומה לזו של הסודה לשתייה, אם כי מדובר בשיטה שהיא פחות מוכחת. גם מי חמצן הוכיחו את עצמם כמלביני שיניים, אך גם כאן הסיכון הוא גדול יותר מהרווח עקב תופעות לוואי שעלולות להיווצר בגוף.
ערכות ג'ל הלבנה הן כאמור האפקטיביות והבריאות ביותר. יש כיום הרבה מאוד מתחרים בשוק הזה עקב הביקוש הרב, ויש לא מעט אנשים שקונים ערכות מותאמות, מורחים את הג'ל ומקבלים שיניים לבנות ומרשימות. ללא קשר, שווה לצחצח שיניים, לעבוד עם חוט דנטלי ומי פה, ולהשלים באמצעות ג'ל ההלבנה כדי להגיע לתוצאה המושלמת.
הדבר הכי נכון וטוב לעשות היא להיוועץ ברופא השיניים שלכם. תנו לו לבצע את הבדיקות הנכונות, להתאים לכם קשתית מותאמות, ולראות איך השיניים הופכות במהרה ללבנות יותר, ללא שום סכנה. מדובר בטיפול מהיר, אפקטיבי מאוד, וכזה שיכול לשנות את החיוך שלכם מהקצה אל הקצה. שיניים צהובות ולא אסתטיות עלולות לגרום קשיים בעולם הרומנטי והמקצועי כאחד, ולכן, הטיפול הקצר והיעיל הזה שווה את העלות שלו.

אולי יעניין אתכם גם: שתלים דנטליים

לסיכום:

באחד הפרקים של סדרת הטלוויזיה "חברים" רוס ניסה להלבין את שיניו והתוצאה הייתה שיניים לבנות יתר על המידה. מאז שנות התשעים חל שינוי בתחום הלבנת שיניים. כיום כבר לא ניתן לראות אנשים כמו רוס שהשיניים שלהם לבנות יותר משלג על פסגת החרמון (-:
לכן הלבנת שיניים חייבת להתבצע תוך שימוש בחומרים אשר אושרו על ידי איגוד הרפואה האמריקאי ושאינם גורמים לפגיעה או החלשה של חומר השן. אנו במרפאה של ד"ר מאיה בן צבי עושים שימוש בחומרים איכותיים שלא פוגעים באיכות השן או כאלו אשר עשויים לגרום להתייבשות השן ולרגישות גבוהה.
במרפאתנו צוות רופאים מקצועי שיבטיח לכם הלבנת שיניים בתל אביב תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בתחום.

למידע נוסף אודות הלבנת שיניים >> לחצו כאן

דילוג לתוכן